Sociálne siete

Ako manažovať nenávistné komentáre na Facebooku

pravidlá komentovania, blokované slová, manažment komunity, blokovanie ľudí

Sociálne siete a celý internet nie je iba príjemné a zábavné miesto. Akúkoľvek vec alebo aj skvelú správu odkomunikujete, nájdu sa ľudia, ktorí proti tomu budú vystupovať. Hejteri či trollovia je najčastejšie pomenovanie pre týchto ľudí, čo na sociálnych sieťach znepríjemňujú život ostatným. Obťažujú a v niektorých prípadoch dokonca prekračujú zákon vyhrážaním sa. Musia to zažívať značky, ale najmä známe osobnosti. Najčastejšie sa nenávistné komentáre objavujú pri politikoch a témach, ktoré hýbu celou krajinou. Od športu cez kultúru. V Českej republike spravili rozhovory so športovkyňami, ktoré to zažívajú dennodenne. Vyhrážky smrťou, nenávistné komentáre či sexuálne narážky. Absolútne odsudzujeme takéto správanie, lebo je neprípustné a nemali by mať žiadne miesto nie len na internete, ale aj v celej spoločnosti. 

Či už ste športovec, umelec, známa osobnosť alebo aj značka, ponúkame vám nižšie pár tipov a trikov ako minimalizovať nenávistné komentáre na sociálnych sieťach:

pravidlá komentovania na Facebooku

Je dobrou praxou a našim klientom to vždy odporúčame, aby na svojich stránkach na sociálnych sieťach uverejnili krátky zoznam “Pravidiel komunikácie na Facebook stránke”. Ide o zoznam 5-10 pravidiel, ktoré musia vaši fanúšikovia a diskutujúci akceptovať, ak chcú komentovať na vašej stránke. Nejde o nič drastické, ide iba o pravidla slušného správania a zároveň následkov vyplývajúcich z ich nerešpektovania. Pravidlá by nemali obsahovať zákaz negatívneho komentovania len preto, že sa vám to nepáči. Vyjadrenie negatívneho názoru slušnou formou je úplne v poriadku a patrí k životu. Príklad pravidiel nájdete na tomto odkaze: XXXXXXXXXXX

blokované slová v komentároch

Na väčšine sociálnych sietí sa dá vytvoriť zoznam slov, ktoré bude daná sociálna sieť automaticky blokovať a neuverejní ich v komentároch. Pri sociálnej sieti Facebook to funguje nasledovne. Vďaka umelej inteligencii, Facebook dokáže blokovať svetovo najznámejšie neslušné slová prostredníctvom filtru (jeho silu si viete nastaviť v administrácii stránky). Viete však napísať aj slová, ktoré chcete blokovať práve vy na vašej stránke. Ak niekto napíše komentár, ktorý obsahuje vami vybrané blokované slovo, Facebook ho automaticky skryje. To znamená, že ho človek, ktorý komentár zverejnil, uvidí ako publikovaný (rovnako aj jeho priatelia), ale pre ostatných fanúšikov zostane neviditeľný. Zoznam najčastejše blokovaných slov (nadávky) nájdete v tomto dokumente XXXXXXXXXXX a viete si ich skopírovať a pridať na svoju stránku.

manažment komunity na internete

Žiadna umelá inteligencia na sociálnej sieti nie je ešte v dnešnej dobe taká dokonalá, aby dokázala všetko zachytiť. Preto je dobré, aby na stránke fungovalo moderovanie, poprípade aj celkový komunitný manažment. Väčšina diskusií na internete, ak nie je usmerňovaná, skôr či neskôr skĺzne do toxických vyjadrení. Predísť tomu sa dá iba ak určíte jedného alebo viacerých ľudí, ktorí budú ľuďom pravidelne odpisovať, upozorňovať ich na nepravdivé informácie, porušenie slušného správania a podobne.

blokovanie ľudí na sociálnych sieťach

Ak absolvujete všetky kroky vyššie, viete veľmi transparentne a bez väčšieho strachu pristúpiť k blokovaniu ľudí, ktorí dlhodobo znepríjemňujú život vám a vašim fanúšikom, keď porušujú nastavené pravidlá. Blokujú sa väčšinou profily, ktoré viacnásobne porušili pravidlá a ani po upozornení sa nepoučili alebo nezmazali svoj komentár. Všetkých zablokovaných ľudí viete nájsť v zozname blokovaných ľudí a neskôr odblokovať. Dobrá prax nás naučila, že pred zablokovaním profilu je dobré si urobiť printscreen komentára, na základe ktorého bol daný profil zablokovaný, napísať si k nemu meno, čas a dátum. Ide o preventívne opatrenie keby sa niekedy v budúcnosti riešilo prečo tento daný profil bol zablokovaný.

správa sociálnych sietí odborníkmi

Všetky rady vyššie sú skvelé pre ľudí, ktorí si chcú spravovať sociálne siete samostatne bez vonkajšej pomoci. Pre stránky, ktoré majú už väčší počet fanúšikov alebo sa jedná o spoločnosti, ktoré chcú mať zabezpečenú dobrú komunikáciu online, odporúčame využiť služby freelancerov alebo agentúr. Tieto služby stoja veľmi málo oproti tomu čo môže neriešenie tohto problému spôsobiť vašej značke v očiach fanúšikov.

Author

Ľubomír Ondrejkovič

Autor sa od roku 2011 venujem riešeniam v oblasti online marketingu. Prešiel si pozíciami od manažmentu komunity, tvorbu obsahu, nastavovaniu reklamných formátov, projekt manažmentu až po tvorby stratégií.

Comment (1)

  1. cvs cialis
    16. januára 2024

    cvs cialis

    cvs cialis

Comments are closed.